Mandarynki – cytrusy o wielkiej mocy

Żadną inną porą roku nie cieszą się taką popularnością jak właśnie zimą. Sięgają po nie i mali i duzi smakosze. Kuszą radosnym kolorem, zniewalającym zapachem i niesamowitym smakiem. Warto jednak wiedzieć, że te pyszne owoce oprócz wyjątkowego smaku i soczystości kryją w sobie także moc witamin, zdrowia, dobrego samopoczucia i urody. To obowiązkowy składnik zimowej zdrowej diety.

Właściwości zdrowotne mandarynek:

🍊 Dzięki dużej zawartości witaminy C wzmacniają układ odpornościowy i chronią przed infekcjami.

🍊 Pomagają przy zaparciach oraz infekcjach dróg moczowych.

🍊 Dzięki dużej ilości witaminy A przeciwdziałają powstawaniu schorzeń oczu, wpływają korzystnie na kondycję skóry, kości i zębów.

🍊 Opóźniają procesy starzenia dzięki właściwościom antyoksydacyjnym owoców. 

🍊 Stymulują trawienie i pomagają organizmowi w pozbywaniu się toksyn.

🍊 Dzięki zawartej w owocach flawonoidu o nazwie nobiletyna, zapobiegają odkładaniu się tłuszczów w wątrobie, przez co obniżają ryzyko zachorowania na cukrzycę typu II i miażdżycę.

🍊 Pomagają w diecie – jedna mandarynka to tylko 34 kalorie. Owoce mają niski indeks glikemiczny (30) – są zatem dobrym wyborem dla osób chorych na cukrzycę.

🍊 Dzięki zawartości substancji salvestrol Q40 niszczą komórki odpowiedzialne za niektóre nowotwory, na przykład raka wątroby.

🍊 Wpływają korzystnie na serce oraz cały układ krwionośny. Zawierają potas, od którego zależy prawidłowe ciśnienie krwi oraz prawidłowa praca mięśnia sercowego.

🍊 Dzięki cudownemu zapachowi przeganiają senność, dodają energii i wywołują uśmiech na twarzy. Są także niezłym afrodyzjakiem 🙂.

🍊 Najsmaczniejsze i najzdrowsze są świeże owoce. Mandarynki mogą być także świetnym dodatkiem do sałatek, sosów, wypieków, koktajli, musów, przetworów.

MANDARYNKI TO CYTRUSY O WIELKIEJ MOCY. KRYJĄ W SOBIE WYJĄTKOWY SMAK, ZDROWIE, DOBRE SAMOPOCZUCIE I URODĘ. JEDZMY JE JAK NAJCZĘŚCIEJ!

Mus mandarynkowy z lnem i wiórkami kokosowymi. Przepis i zdjęcia WellJaTyMy.pl